Veelgestelde vragen

Ties: "Wij staan voor je klaar!"

Staat je vraag er niet tussen of is er iets onduidelijk, neem dan gerust contact met ons op.

Heb je een vraag over de pakketten of onze dienstverlening? Waarschijnlijk staat je antwoord op deze pagina. Ben je inmiddels klant bij ons en heb je een vraag over de verhuur of verkoop van je woning? Kijk dan bij de veel gestelde vragen sectie in de beheeromgeving. In beide gevallen geldt: als je antwoord er niet tussen staat helpen we je graag verder via telefoon of e-mail.

Worden er aanvullende kosten in rekening gebracht bovenop het pakket?

Nee, je betaalt slechts eenmaal voor de diensten binnen je pakket. Je advertentie blijft bovendien online totdat je huis is verkocht. Het is natuurlijk wel mogelijk om aanvullende diensten af te nemen die buiten je pakket liggen. Kijk hiervoor op de pagina extra diensten.

In welke delen van Nederland is HuisPortaal.nl actief?

HuisPortaal.nl is actief in heel Nederland. Dat betekent dat de advertenties die we plaatsen zichtbaar zijn voor alle huizenzoekers in Nederland. Wij helpen onze klanten daarnaast vanuit onze kantoren in het zuiden en noorden van Nederland, zodat er altijd iemand in de buurt is met lokale marktkennis.

Wat gebeurt er als ik een pakket heb besteld bij HuisPortaal.nl?

Nadat je een pakket hebt besteld ontvang je een bevestigingsmail. Daarin vragen we of je direct kunt beginnen met het invoeren van de gegevens over je woning. Denk aan het uploaden van sfeervolle foto’s en een promotionele tekst plaatsen. Zodra je alle gegevens hebt ingevoerd nemen we contact op voor en afspraak met een gecertificeerde NVM-makelaar. Deze makelaar komt bij je langs voor een woningopname. Na de woningopname staat je huis binnen enkele dagen op Funda.

Komt een NVM-makelaar de woningopname doen?

Bij ons komt te allen tijde een gecertificeerde NVM-makelaar langs van HuisPortaal.nl. Deze makelaar is tevens jouw contactpersoon, die je begeleidt bij het hele verkoop- of verhuurproces. Zo weet je zeker dat je wordt geholpen door iemand die op de hoogte is van jouw persoonlijke situatie.

Wat moet ik zelf doen vanaf het moment dat mijn woning te koop of te huur staat?

Zodra je advertentie online staat kun je bezichtigingsaanvragen ontvangen. Lees daarom alvast het document met tips voor een goede bezichtiging door. Wanneer een woningzoeker daadwerkelijk langs wil komen voor een bezichtiging ontvang je direct een e-mail en een bericht in je beheeromgeving. Je moet geïnteresseerden overigens wel zelf uitnodigen voor een gesprek.

Op welke websites is mijn woning te zien?

Je woning staat sowieso op Funda, HuisPortaal.nl en Pararius (alleen voor verhuur). Daarnaast plaatsen we je woning ook op Huislijn.nl en HuizenZoeker. Plaatsing op deze laatste twee sites kan overigens even duren.

Hoe lang staat mijn huis te koop op Funda en andere woningsites?

Je advertentie staat online totdat je huis is verkocht/verhuurd óf wanneer je besluit om de woning uit de verkoop/verhuur te halen. Deze plaatsingskosten zijn eenmalig en zitten bij je pakket inbegrepen.

Hoe komt mijn woning bovenaan op Funda?

Funda sorteert zoekresultaten op relevantie. Deze relevantie wordt bepaald aan de hand van een match van de woning met de opgegeven regio- en woningkenmerken (zoals Amersfoort, eengezinswoning en maximumprijs €350.000,-). Je kunt zelf invloed uitoefenen op de vindbaarheid. Zorg voor een goede advertentie met zoveel mogelijk informatie in tekst en beeld. Daarnaast helpen aanvullende documenten, zoals een plattegrond, kadastrale kaart en 360 graden fotografie bij de promotie van je woning. Uiteraard helpen we je graag verder, bijvoorbeeld via onze gratis documenten met tips óf via een van onze aanvullende diensten.

Hoelang staat mijn woning te koop op HuisPortaal.nl, Funda.nl, Pararius.nl en Huislijn.nl en andere woningsites?

De woning staat gepubliceerd tot dat de woning verkocht is of tot het moment dat je besluit dat je je woning niet meer te koop of te huur aan wilt bieden. De Funda basisplaatsing is dus onbeperkt en de plaatsingskosten zijn eenmalig, dit in tegenstelling tot vele andere internetmakelaars, waarbij je jaarlijks verleningskosten moet betalen. De Funda basisplaatsing zit inbegrepen bij al onze pakketten.

Hoe komt mijn woning bovenaan op Funda.nl?

Funda.nl sorteert automatisch op relevantie. Met relevantie bedoelt Funda de mate waarin een woning aansluit op de woonwensen van de woningzoeker. Deze wordt ingesteld via de zoekopdracht.
Wat verder zeer belangrijk is om zo veel mogelijk informatie aan te leveren over de woning, hoe meer informatie, hoe beter. Ook aanvullende media zoals een plattegrond of een 360° foto levert een hogere positie in Funda.nl op. Deze aanvullende diensten zijn los te bestellen via de online beheeromgeving, een overzicht van deze diensten vind je hier.

Wat houdt een Funda basisplaatsing in?

Met een basisplaatsing plaatsen we je advertentie op Funda met zoveel tekst als je zelf wilt, relevante documenten en afhankelijk van je pakket 1, 30 of 50 foto’s.

Kan ik ook mijn pakket upgraden?

Ja, dat kan! Dit is een goede strategie als je eerst wilt kijken hoever je komt met alleen een basispakket. Als op een gegeven moment merkt dat je meer hulp nodig hebt, kun je alsnog overschakelen naar een uitgebreider pakket of een aanvullende dienst afnemen. Zo houd je volledige controle over de kosten.

Hoe vaak kan ik mijn advertentie wijzigen?

Bij alle pakketten kun je onbeperkt wijzigen. Dus blijf vooral schaven aan de advertentie!

Ik wil stoppen met de verkoop of verhuur van mijn woning? Hoe doe ik dat?

Heel simpel. Haal je woning via de beheeromgeving uit de verkoop of bel ons even op. Stoppen met de verkoop is geheel kosteloos, maar je krijgt de pakketvergoeding niet retour.

Wat is een huurdercheck?

Een huurdercheck is een service voor de verhuurder, waarbij wij twee zaken checken. We kijken ten eerste of een potentiële huurder kredietwaardig is én we controleren daarnaast of de huurder op een zwarte lijst voor huurders staat. Dat biedt extra zekerheid. Want de kans is veel kleiner dat je uiteindelijk problemen krijgt als een huurder een tijdje in je woning zit.

Is het mogelijk om de kosten voor een pakket ook achteraf of in termijnen te betalen?

Momenteel is het alleen mogelijk om de pakketten vooraf te betalen.

Ik heb een pakket gekocht. Is het nog mogelijk om aanvullende diensten af te nemen?

Natuurlijk kun je aanvullende diensten afnemen. Je vindt hier een overzicht van alle opties, die je bestelt via de beheeromgeving.

Ik ben geïnteresseerd in een woning die staat aangeboden op HuisPortaal.nl. Hoe kan ik een bod uitbrengen?

Wil je een bod uitbrengen of een bezichtigingsafspraak maken? Goed om te horen! Reageer via het contactformulier bij de woning, je contactgegevens en bericht worden direct doorgestuurd naar de verkoper of verhuurder. Het is ook mogelijk om telefonisch contact op te hebben met ons kantoor en kies voor keuzemenu optie 1 (blijf hangen voor een medewerker) of stuur een e-mail naar [email protected]

Kan ik mijn recreatiewoning, nieuwbouwwoning of woning in het buitenland aanbieden via HuisPortaal.nl?

Dat kan. Selecteer eerst een pakket, daarna plaatsen we je woning op Funda Recreatie, Funda Nieuwbouw of Funda Europa.

Hoe kan ik contact opnemen met HuisPortaal.nl

Je kunt ons telefonisch bereiken via 085-782 00 00 en mailen via [email protected] Daarnaast zijn wij gedurende werktijden ook goed bereikbaar via de chat!

Wij werken samen met:

Huis op Funda NVM Makelaar Veilig betalen met iDeal Service beloond met een 8,8 - Kiyoh

Al 1644 woningen zijn verkocht en verhuurd via HuisPortaal.nl

Volg ons op social media: