Een thuiskantoor inrichten, 3 tips!

Werkplek thuis

Tegenwoordig werken steeds meer mensen vanuit huis. Dit betekend niet dat je altijd maar vanaf de bank of in bed kan werken, de kans is groot dat je dan minder productief bent als zou moeten. Een thuiswerkplek is als professional onmisbaar. Thuis wordt je sneller afgeleid, het is dan ook van groot belang dat je een werkplek hebt die goed is ingericht en waar je ongestoord kan werken.

Creëer een plek waar jij je fijn voelt en waar je efficiënt kan werken. Ben jij een thuiswerker? Lees dan onderstaande tips voor de inrichting van jouw thuiskantoor.

Goede bureaustoel

Klinkt misschien heel logisch, maar een goede bureaustoel is noodzakelijk als je wekelijks veel uren vanuit je stoel werkt. Als ondernemer zit je niet te wachten op rugklachten, voorkom dit door een verstelbare bureaustoel aan te schaffen. Het is belangrijk dat je de stoel kan aanpassen aan jouw lichaam, zo creëer je de optimale zitting waarin je zonder lichamelijke klachten je werk kan doen.  

Zorg voor frisse lucht en daglicht

Je kan je voorstellen dat 40 uur per week werken in een donkere kamer niet echt motiverend is. Ook voel je je waarschijnlijk niet fijn. Het is belangrijk om in contact te zijn met de buitenwereld terwijl je aan het werk bent. Kies dus een ruimte met raam, zodat je naar buiten kan kijken en af en toe je raam open kan zetten voor frisse lucht. Frisse lucht en daglicht zorgen ervoor dat je productief kan werken met een fijn gevoel.

Onmisbare kantoorartikelen

Natuurlijk moet je thuiswerkplek voorzien zijn van kantoormeubelen als een bureau, bureaustoel en opbergmogelijkheden. Echter zijn er nog meer kantoorartikelen die niet mogen ontbreken op jouw kantoor. Wij hebben een lijstje gemaakt van de belangrijkste kantoorartikelen:

  • Pennen/potloden
  • Nietmachine (met nietjes natuurlijk)
  • Printer (en printpapier)
  • Ordner
  • Notitieblok
  • Perforator
  • Muziek box
  • Agenda

Gratis naar Beurs Eigen Huis 2018

Beurs Eigen Huis 2018

Van 9 t /m 11 maart 2018 vindt in de Jaarbeurs te Utrecht de Voorjaarseditie van Beurs Eigen Huis plaats.

REALISEER JE DROOMHUIS MET BEURS EIGEN HUIS!

Ga je een huis bouwen, ga je verhuizen of verbouwen? Kom van 9 t/m 11 maart naar Beurs Eigen Huis in Jaarbeurs Utrecht en realiseer ook jouw droomhuis! Voor goed advies en inspiratie ben je bij Beurs Eigen Huis op het juiste adres. Met ruim 200 exposanten (bouw, verbouw, keuken, bad, tuin & interieur) de meest complete beurs in Nederland voor al je woonplannen. Bestel hier gratis je tickets, we hebben 25 x 2 tickets (t.w.v. €17,50 p.s).

Beurs Eigen Huis is de grootste en meest complete woon- en inspiratiebeurs in haar soort en is één grote ontdekkingstocht voor iedereen met (ver)bouw- en verhuisplannen.

Wilt u gebruik maken van deze mogelijkheid, dat kan. Wel zolang de voorraad strekt.

Wat moet u daarvoor doen?

Stuur vóór 6 maart a.s. een bericht via  Huisportaal.nl/contact met daarin de je naam en je e-mailadres. Je krijgt dan automatisch de vrijkaarten per mail toegestuurd.

Kijk voor meer informatie over Beurs Eigen Huis op www.realiseerjedroomhuis.nl

Het belang van een goede kantoorinrichting

Kantoorinrichting

Heb jij net een nieuw bedrijf opgericht of wil je gewoon de indeling van je kantoor aanpassen? Dan wil je er natuurlijk voor zorgen dat je kantoor zo goedkoop en efficiënt mogelijk wordt ingericht. In dit artikel worden er een aantal tips door theofficeoperators.com hoe je je kantoor zo goed mogelijk kunt inrichten.

Goede eerste indruk

Het is van belang om te zorgen voor een goede indeling, het is namelijk belangrijk dat als er klanten of zakenrelaties naar je bedrijf toekomen dat ze goed worden ontvangen. Het is daarom erg belangrijk om er goed over na te denken hoe je ze wilt gaan ontvangen. Laat je ze melden bij een receptie of zorg je ervoor dat er een comfortabele bank voor ze klaar staat waar ze even op kunnen plaatsen tijdens het wachten.

Efficiënte indeling

Het is belangrijk om er goed over na te denken op welke manier je je kantoor gaat indelen, dit heeft namelijk invloed op de efficiëntie van je werknemers. Het is namelijk onhandig als je bijvoorbeeld gaat voor een indeling waarbij iedereen moet omlopen om bij het kopieerapparaat te komen, dit gaat natuurlijk ten koste van de tijd die je kunt besteden aan je werk.

Creëer een open sfeer op de werkvloer

Waar er vroeger vaak gekozen werd voor een inrichting waarbij werknemers vaak individuele hokjes werd geplaatst, waarbij iedere werknemer een eigen kantoor tot zijn beschikking had. Door voor een indeling te gaan met een open ruimte kun je een sfeer creëren waarbij je werknemers motiveert om de interactie met elkaar aan te gaan waardoor ze gezamenlijk voor betere prestaties kunnen gaan. Ook zorg je ervoor dat je meer werkplekken in dezelfde ruimte kunt creëren.

Houd het netjes!

Dit is een punt wat vaak onderbelicht blijft maar niet minder onbelangrijk is. Om een efficiënte kantoorruimte te krijgen is het belangrijk dat je ervoor zorgt dat het kantoor netjes opgeruimd blijft. Het is voor werknemers namelijk lastiger te concentreren in een rommelige ruimte.