Een thuiskantoor inrichten, 3 tips!

Tegenwoordig werken steeds meer mensen vanuit huis. Dit betekend niet dat je altijd maar vanaf de bank of in bed kan werken, de kans is groot dat je dan minder productief bent als zou moeten. Een thuiswerkplek is als professional onmisbaar. Thuis wordt je sneller afgeleid, het is dan ook van groot belang dat je een werkplek hebt die goed is ingericht en waar je ongestoord kan werken.

Creëer een plek waar jij je fijn voelt en waar je efficiënt kan werken. Ben jij een thuiswerker? Lees dan onderstaande tips voor de inrichting van jouw thuiskantoor.

Goede bureaustoel

Klinkt misschien heel logisch, maar een goede bureaustoel is noodzakelijk als je wekelijks veel uren vanuit je stoel werkt. Als ondernemer zit je niet te wachten op rugklachten, voorkom dit door een verstelbare bureaustoel aan te schaffen. Het is belangrijk dat je de stoel kan aanpassen aan jouw lichaam, zo creëer je de optimale zitting waarin je zonder lichamelijke klachten je werk kan doen.  

Zorg voor frisse lucht en daglicht

Je kan je voorstellen dat 40 uur per week werken in een donkere kamer niet echt motiverend is. Ook voel je je waarschijnlijk niet fijn. Het is belangrijk om in contact te zijn met de buitenwereld terwijl je aan het werk bent. Kies dus een ruimte met raam, zodat je naar buiten kan kijken en af en toe je raam open kan zetten voor frisse lucht. Frisse lucht en daglicht zorgen ervoor dat je productief kan werken met een fijn gevoel.

Onmisbare kantoorartikelen

Natuurlijk moet je thuiswerkplek voorzien zijn van kantoormeubelen als een bureau, bureaustoel en opbergmogelijkheden. Echter zijn er nog meer kantoorartikelen die niet mogen ontbreken op jouw kantoor. Wij hebben een lijstje gemaakt van de belangrijkste kantoorartikelen:

  • Pennen/potloden
  • Nietmachine (met nietjes natuurlijk)
  • Printer (en printpapier)
  • Ordner
  • Notitieblok
  • Perforator
  • Muziek box
  • Agenda

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *